Maria Lopes

Maria Lopes

terça-feira, 29 de setembro de 2015

AL SARALIS HAS BEEN A PROFESSIONAL ARTIST SINCE GRADUATING FROM NEWPORT IN 1978 WITH AN HONOURS DEGREE IN FINE ART.

AL SARALIS HAS BEEN A PROFESSIONAL ARTIST SINCE GRADUATING FROM NEWPORT IN 1978 WITH AN HONOURS DEGREE IN FINE ART.


Desde seus primeiros anos de vida sessões de desenho na arte da faculdade, a figura humana sempre foi principal fonte de inspiração da Al. Sua fascinação com a forma, estrutura e movimento de figuras é uma constante ao longo de suas pinturas e continua a ser central para o trabalho hoje de Al. Suas pinturas são geralmente compostas por apenas uma única figura que é despojado de qualquer referência narrativa que possa distrair o espectador. Ao longo dos anos estilo de pintura de Al passou de semi abstrato de uma forma mais tradicional de pintura que pode ser visto nas imagens na galeria abaixo.

"Eu uso um número restrito de modelos para tentar alcançar meu objetivo, que é criar algo que é belo, bem como interessante, contemporânea, bem como clássica; algo atemporal que é despojado de qualquer narrativa. '


"Como um artista, um está sempre a tomada de decisões, instruções de re-analisar e refletir sobre o próprio trabalho como parte do processo criativo. Eu sempre fui interessado na beleza clássica da pintura renascentista, e esta ao lado do meu fascínio com a forma humana tem levado meu trabalho a desenvolver para onde ele está agora. No Renascimento, o Triângulo Dourado foi uma forma popular de medição geométrica e foi usada em muitas composições da Virgem eo Menino. Esta forma de medição deriva do retângulo dourado, que é um dispositivo para criar a composição 'perfeito'. No Triângulo Dourado 1 e 2, eu simplesmente ter usado essa idéia de um triângulo dentro da composição da pintura como eu gosto do contraste estético das linhas retas da forma geométrica no fundo contra as curvas da forma humana. '
                        - Al Saralis

Tradutor: Google.

Since his early life drawing sessions at art college, the human figure has always been Al's main source of inspiration.  His fascination with form, structure and movement of figures is a constant throughout his paintings and continues to be central to Al's work today.  His paintings are usually composed of just a single figure which is stripped of any narrative reference which might distract the viewer.  Over the years Al's painting style has moved from semi abstract to a more traditional form of painting which can be seen in the images in the online gallery below.

'I use a restricted number of models to try and achieve my aim, which is to create something that is beautiful as well as interesting, contemporary as well as classical; something timeless which is stripped of any narrative. '


‘As an artist, one is forever making decisions, re-considering directions and reflecting on one's work as part of the creative process. I have always been interested in the classical beauty of Renaissance painting, and this alongside my fascination with the human form has led my work to develop to where it is now.  In the Renaissance, the Golden Triangle was a popular form of geometric measurement and was used in many compositions of the Virgin and Child.  This form of measuring derives from the Golden Rectangle which is a device for creating the 'perfect' composition.  In Golden triangle 1 and 2, I have simply used this idea of a triangle within the composition of the painting as I like the aesthetic contrast of the straight lines of the geometric shape in the background against the curves of the human form.' 

                        - Al Saralis"AL SARALIS HAS BEEN A PROFESSIONAL ARTIST SINCE GRADUATING FROM NEWPORT IN 1978 WITH AN HONOURS DEGREE IN FINE ART".

Texto extraído: http://www.lifethegallery.com/al-saralis/

Nenhum comentário: